Sot, kanavacja është, pa dyshim më e popullarizuara për krijimin e pikturave. Përveçse është i lehtë dhe i thjeshtë për t'u transportuar, kanavacja e montuar në një kornizë blind lejon formate të mëdha, është e qëndrueshme dhe nëse përgatitet dhe ruhet në mënyrën e duhur atëherë është pothuajse e përjetshme. Që do të thotë, nëse doni që veprat tuaja të jenë të përhershme, përpiquni t'i bëni ato pikërisht në një kanavacë që është cilësore dhe e destinuar për teknikën tuaj të pikturës. Ne ju shkruajmë për disa udhëzime për zgjedhjen dhe disa këshilla për zgjidhjen e problemeve që mund të lindin kur bëhet fjalë për këtë sipërfaqe pikture.
Çfarë duhet të keni parasysh kur zgjidhni një kanavacë pikture?
Një kanavacë e mirë pikture duhet, para së gjithash, të vendoset në një kornizë të përshtatshme blind. Bëhet fjalë për një kornizë prej druri të thatë, dërrasat e së cilës janë mjaft të gjera për përmasat që mbajnë, pa nyje dhe zgjatime që mund të shkaktojnë deformim kur kanavacja shtrihet. Pëlhura duhet të jetë elastike, por e tendosur mirë, pa rrudha. Varet nga ju që të zgjidhni nëse dëshironi nga liri apo pambuk që është më i favorshëm financiarisht. Edhe pse cilësia e tyre është sjellë pothuajse në të njëjtin nivel, fakti është se pëlhura prej liri është më elastike dhe e përballon më mirë "punën e pëlhurës" (zgjerimi dhe tkurrja për shkak të ndryshimeve të temperaturës dhe lagështisë së ajrit), pra ka një kohë më të gjatë jete.
Çfarë kanavacë i përshtatet teknikës suaj?
Kanavacat e gatshme që mund të gjeni në treg janë përgjithësisht të destinuara për të punuar me bojëra akrilike dhe vaji. Kjo do të thotë që kanavacja është e shtruar (e veshur me një shtresë mbrojtëse që nuk lejon që lidhësi nga bojërat e vajit të depërtojë në vetë kanavacë dhe ta gërryejë atë me kalimin e kohës) dhe me astar (shtresë e bardhë e përfunduar, e cila në rastin e këtyre kanavacave është me bazë akrilike). Nëse, megjithatë, hasni në një kanavacë, udhëzimet e së cilës theksojnë se ajo është e përgatitur vetëm për bojëra akrilike ose vetëm për bojë vaji, respektoni rreptësisht atë.
Një gjë e rëndësishme kur zgjidhni është vetë finesa e kanavacës, këtu duhet të dëgjoni stilin tuaj të pikturës. Si do të duket glazura ose ngjyra e trashë në kanavacë varet nëse ajo është e lëmuar me rrudha mezi të dukshme ose e endur trashë. Mënyra më e sigurt dhe ndoshta e vetmja për të zbuluar se çfarë thurje ju përshtatet është të provoni sa më shumë lloje të ndryshme. Nëse e gjeni veten në një situatë ku jeni të sigurt se keni nevojë për një kanavacë të lëmuar dhe keni një kanavacë me një strukturë të theksuar para jush, mund ta zbutni atë duke aplikuar shtresa shtesë të prajmerit - për shembull) duke gërvishtur hollësisht secilën shtresë përpara se të aplikoni shtresën tjetër).
Kanavacat mund të kenë një shkallë të ndryshme përthithjeje dhe do të zbuloni se çfarë i përshtatet më mirë stilit tuaj të pikturës duke eksperimentuar. Ju gjithashtu mund të zvogëloni thithjen (fuqinë thithëse) me shtresa shtesë për shembull bazë akrilike, shtresë me ngjyra akrilike ose me medium xhel akrilik dhe një kanavacë të tillë mund ta përdorni për të gjitha teknikat e lyerjes. Me shembullin e një baze vaji, do të merrni një sipërfaqe veçanërisht të lëmuar dhe plotësisht jo absorbuese që nxjerr në pah anët e mira të bojrave të vajit, por përmes saj do të mund të lyeni ekskluzivisht me bojë vaji.
Në çfarë kushtesh duhet të ruhen kanavacat/pikturat?
Sigurohuni që të mos i ruani kanavacat në dhoma me lagështi të tepërt ose në dhoma ku temperatura dhe lagështia e ajrit luhaten shpesh. Gjithashtu, mbajini larg mureve ku krijohet kondensim dhe nga burimet e nxehtësisë (reflektorët, radiatorët). Kur i ruani, jini veçanërisht të kujdesshëm për mënyrën se si i paketoni - nëse vendosni kanavacën në pëlhurë (ose pikturë në pikturë), bëjeni gjithmonë në mënyrë që fytyra e njërës të jetë përballë fytyrës së fotografisë tjetër dhe pjesa e pasme të jetë me pjesa e pasme e tjetrit. Lërini të qëndrojnë në korniza, në asnjë mënyrë që korniza e njërës fotografi të mos e shpojë kanavacën e tjetrës, sepse në këtë mënyrë ndodh dëmtimi në formën e gërvishtjeve në telajo dhe ato mund të grisen shumë lehtë.
Si të "rregulloni" një kanavacë të lirshme?
Megjithatë, nëse nuk i keni ruajtur kanavacat në mënyrën e duhur ose nëse ato janë ekspozuar ndaj nxehtësisë së tepërt, mund të ndodhë që telajo të relaksohet (pavarësisht nëse ka apo jo një imazh mbi të). Mënyra e parë për të zgjidhur këtë problem është të instaloni pykat që vijnë me kornizën e verbër dhe t'i instaloni ngadalë derisa të jeni të kënaqur me tensionin e kanavacës. Pra, korniza mund të zgjatet deri në 5 mm, që në përgjithësi është mjaft e mjaftueshme.
Një mënyrë tjetër është të spërkatni ujë në pjesën e pasme të kanavacës - ndërsa thahet ajo do të shtrëngohet. Lagja me ujë mund të zgjidhë edhe gërvishtjet në kanavacë, të cilat zakonisht janë rezultat i ruajtjes së keqe - lagni pjesën e deformuar me një sfungjer, lëreni të thahet dhe më pas përsërisni sa herë të jetë e nevojshme për ta rregulluar.
Dhe si të ruani një kanavacë të grisur?
Sado i kujdesshëm të jeni, gjëra të tilla ndodhin. Ka piktorë që mund të dëmtojnë kanavacën me goditjet energjike të spatullës, dhe ka nga ata që janë aq të mbytur nga piktura saqë bëhen të ngathët dhe mund të dëmtojnë kanavacën ose të lejojnë që skica ta rrëzojë atë (pjesa e sipërme e kavaletit është një gjë jashtëzakonisht e dobishme). Kanavacja mund të bjerë dhe të mos dëmtohet, ose mund të bjerë dhe të jetë grisur plotësisht. Po pastaj? Një copë kanavacë natyrale (pambuku ose liri) në madhësinë e pjesës së grisur, thjesht ngjiteni në anën e pasme duke përdorur ngjitës akrilik, xhel akrilik mesatar, kokrrizë druri ose ngjitës të bardhë të ngjashëm, dhe kur të jetë tharë, pabarazia e krijuar në fytyra e kanavacës mbusheni me saktësi me ngjitës, paste strukturore ose thjesht maskojeni me bojë. Sidoqoftë, nëse pjesa e grisur është e madhe dhe në disa drejtime, dhe ende nuk ka asnjë fotografi në kanavacë, është më e sigurt që ta hiqni atë kanavacë nga korniza dhe të vendosni një të re.