Piktura me vaj në kanavacë është një punë serioze. Mjeshtrit e mëdhenj të artit kanë pikturuar me vaj në pëlhurë dhe sot kjo teknikë është zgjedhja e profesionistëve mbi të gjitha. Në shkolla nuk na lejohet as të afrohemi tek bojërat e vajit (nëse je i rritur e kuptoni, imagjinoni vetëm njollat) dhe në shumicën e rasteve përdoren tempera dhe bojëra uji.
Pra, nëse dëshironi të provoni këtë mjet pikture më të vlefshëm, do të kuptoni se nuk dini pothuajse asgjë për të. Në vetvete, mediumi për piktura mund të jetë një mister edhe më i madh. Cili është qëllimi i tyre? Cili është ndryshimi midis të gjitha këtyre llojeve në treg? Kjo është një temë mjaft e gjerë, kështu që tani do të fillojmë me përgjigjet e këtyre pyetjeve dhe do të njihemi me mjetet themelore dhe më të njohura.
Pse përdoret mediumi në pikturat me vaj në kanavacë?
Mediumet janë mjete kimikë që na ndihmojnë të kontrollojmë kohën e tharjes së bojrave të vajit në kanavacë, konsistencën dhe shkëlqimin e tyre pas përfundimit të pikturës. Ju mund t'i përdorni mediumet duke i përzier me ngjyra në një paletë, ose mund të zhytni penelin në to sipas nevojës, siç bëni me ujin kur pikturoni me bojëra uji. Mediumet janë të rëndësishme sepse të gjitha ato efekte të bukura krijohen me pikturë vaji në kanavacë falë shtresave të bojës që aplikoni në kanavacë. Që ngjyrat të jenë të shtresuara dhe të përbëra, është e nevojshme që shtresat të kenë shpejtësi dhe fleksibilitet të ndryshëm tharjeje. Kjo është pikërisht ajo që arrihet duke shtuar një medium.
Magjia me mediumin për piktura krijohet kur i përzieni me bojë në raportin e duhur dhe kjo është një nga arsyet pse kjo procedurë, veçanërisht nëse jemi laikë ose nuk kemi përvojë, duket mistike ose e ndërlikuar. Shumica e mediumeve kanë një nuancë të verdhë nga natyra. Kjo do të thotë kujdes i veçantë kur përzieni me ngjyra të ndritshme, përndryshe ato do të zverdhen pak pas tharjes.
Vaj terpentine
Nga përbërja kimike, terpentina është një tretës dhe është një nga mjetet më të zakonshme dhe më të përdorura tradicionalisht për pikturë. Përshpejton procesin e tharjes duke tretur bojën dhe më pas duke avulluar (ashtu si uji në bojërat akrilike). Terpentina është gjithashtu e mirë për pastrimin e penelëve të bojës dhe një mjet i domosdoshëm në çdo atelie. Nëse jeni duke lyer me shtresa, përdorni terpentinën si bazë, shtresën e parë, pasi duhet të aplikoni gjithmonë shtresat që thahen shpejt.
Vaj i rafinuar i lirit
Ky është mediumi më i popullarizuar për bojërat e vajit. Vaji i rafinuar i farave të lirit ngadalëson kohën e tharjes, gjë që mund të jetë një veçori shumë e dobishme nëse lyeni në shtresa. Lëreni moton tuaj të jetë "Slow over fast", fillimisht lyeni shtresat me tharje të shpejtë, më pas secila shtresë pasuese që shtoni do të marrë më shumë kohë për t'u tharë. Kështu që mund të shtoni sa më shumë media për secilën shtresë. Ky medium ndër të tjera rrit shkëlqimin dhe transparencën si dhe bashkëjetesën e bojrave të vajit.
Vaj liri Stand
Ky medium fitohet edhe nga fara e lirit, por ndryshimi në krahasim me atë të mëparshmin është se ky lihet të qëndrojë (nga rrjedh edhe emri eng. Stand = qëndroj) dhe të trashet. Dallimi është edhe në mënyrën e prodhimit, ndryshe nga vaji i lirit i rafinuar, ky vaj përftohet duke ekspozuar farën e lirit në temperatura të larta në proces pa praninë e oksigjenit. Kjo do të thotë se është më i koncentruar dhe mund ta përdorni në sasi më të vogla. Nëse dendësia e tij ju shqetëson, mund ta holloni me terpentinë. Përveç zgjatjes së periudhës së tharjes, funksioni i vajit të lirit është të japë një shkëlqim shtesë. Është gjithashtu një produkt i preferuar i piktorëve që prodhojnë bojërat e tyre.
Bëje vetë mediumin për pikturë
Mediumin për piktura mund ta bëni vetë, por sot disponohen mediume të gatshme me cilësi të lartë për qëllime të ndryshme. Nëse jeni fillestar, nuk ka nevojë të hyni në të, sepse tregu me siguri do të plotësojë nevojat tuaja themelore dhe më vonë kur të njiheni me bojërat e vajit dhe mënyrën se si ato sillen, mund të bëni përzierjen tuaj dhe ta rregulloni atë në mënyrën tuaj të lyerjes. . Gjithashtu, disa përbërës nuk janë të lehtë për t'u gjetur ose kërkojnë procese të veçanta për t'i kombinuar me përbërës të tjerë, që është një arsye tjetër pse ju si fillestar duhet të vendosni dhe të blini substanca të gatshme.
Të gjitha ato që kemi renditur mund të përdoren vetëm (terpentinë, vaj i rafinuar, vaj i qëndrueshëm) por është më mirë kur një përzierje bëhet në një raport të caktuar, sepse secili nga këta përbërës, nëse përdoret në sasi të mëdha, mund të dëmtojë pikturën (terpentinë zvogëlon fuqinë lidhëse, vaji ngadalëson tharjen dhe zverdhjen). Megjithatë, nëse vendosni të lyeni dhe keni nevojë për një zgjidhje universale dhe të shpejtë që do të përdoret në të gjitha shtresat, mund të jetë një përzierje terpentine, vaj liri dhe disa pika llak damar.