Mediumi për pikturë me bojëra vaji është një temë mjaft e ndërlikuar dhe artistët nuk do të kenë turp t'ju thonë se edhe ata nuk janë të njohur me to dhe nuk e kanë provuar pikturën me vaj për shkak të tyre. Nuk është sekret se pas shpjegimit se kur dhe cili medium duhet të përdoret fshihet shkenca dhe kimia, të cilat mund të duken abstrakte dhe të panjohura për artistët.
Megjithatë, duke qenë se mënyra më e lehtë për të mësuar se si t'i përdorni dhe çfarë mediumi do t'ju përshtatet është duke eksperimentuar me to, mund të gjeni një dozë të mirë kreativiteti këtu. Ka media klasike si terpentina dhe vaji i linit, dhe këtu janë edhe ato që përdoren më rrallë, dhe për këtë arsye janë më të panjohura. Para jush janë disa nga vajrat më pak të përdorur që mund të përdoren në mënyrë të pavarur, dhe gjithashtu mund të jenë një nga përbërësit e mediumeve që i bëni vetë ose i blini të gatshme.
Vaj shafrani
Për piktorët që duan ngjyrat më të qarta të mundshme dhe që duan të eliminojnë çdo mundësi zverdhjeje, vaji i shafranit është një zëvendësues i vajit të lirit. Megjithatë, duhet pasur parasysh se sipërfaqja në të cilën përdoret vaji i shafranit pas tharjes nuk është aq solide sa ato sipërfaqe në të cilat përdoret vaji i linit. Në çdo rast shafrani është më i lirë se liri dhe ja që mund ta përdorni edhe si pastrues për penelat e lyerjes. Shumë i ngjashëm me këtë vaj është vaji i lulediellit, i cili natyrisht i përgatitur ndryshe, përdoret edhe në pikturë dhe gjendet edhe në treg.
Vaji i farës së lulekuqes(afion)
Një vaj tjetër me ndihmën e të cilit do të shmangni zverdhjen e ngjyrave dhe që përdoret më së shumti për ngjyrat e ndritshme dhe blu. Vaji i farës së lulekuqes është transparent dhe do t'i japë ngjyrave tuaja një teksturë gjalpe. Ky vaj thahet më ngadalë se vaji i shafranit. Për këtë duhen 5-7 ditë, kështu që nuk është i përshtatshëm për t'u përdorur në shtresat e para të lyerjes, por është i shkëlqyeshëm për teknikën lagësht mbi lagësht.
Vaji i arrës
Ky vaj ka një ngjyrë kafe të zbehtë të verdhë dhe një erë karakteristike. Është një vaj i lehtë dhe qëllimi i tij është të bëjë më të lëngshme bojërat e vajit. Është i mirë për ngjyra të ndritshme. Zverdhet më pak se vaji i lirit dhe më shumë se vaji i shafranit. Duhen 5-6 ditë për tu tharë. Ky vaj nuk është i lirë, por siç është rasti me mjetet e pikturës në përgjithësi, ju paguani për cilësinë.
Është gjithashtu interesant fakti që ky vaj është disi më natyral se të tjerët, sidomos vaji i linit, ndaj shumë artistë që vuajnë nga alergjitë e përdorin atë. Megjithë vetitë e shumta pozitive, ky vaj nuk përdoret aq shpesh për shkak të çmimit dhe për shkak të jetëgjatësisë. Është e nevojshme të ruhet në frigorifer që të mos prishet.
Vajra pikture "Boiled"
Këto janë vajra që nxehen për të krijuar një substancë që përshpejton tharjen. Me kalimin e kohës errësohen dhe zverdhen, ndaj është mirë t'i përdorni për ngjyrat e errëta dhe për shtresat e para. Nëse nuk jeni të sigurt për rezultatin që do të arrini duke i përdorur ato, provoni fillimisht, mos rrezikoni të prishni të gjithë pikturën.
Mediumi ideal është pa ngjyrë, i përhershëm, fleksibël dhe nuk ndikon në ngjyrën e pigmenteve. Veçoritë dhe performanca e secilit prej tyre duhet të njihen mirë në mënyrë që të zgjidhni atë që do t'i përgjigjet teknikës suaj dhe rezultateve të dëshiruara. Kur bëhet fjalë për sasinë që ju nevojitet, mos kini frikë – përdorni sensin e përbashkët. Kërkohet një ekuilibër, dhe shumë dhe shumë pak mund të çojnë në rezultate të padëshirueshme. Gjithashtu mos mendoni se nuk mund të pikturoni pa mediume, shumë piktorë bëjnë pikërisht këtë. Mos lejoni që frika juaj nga kimia që vjen me mediume për piktura t'ju pengojë të provoni pikturën me vaj. Bëje atë në mënyrë eksperimentale, zbulo fillimisht se cilat janë rezultatet kur nuk e përdor fare median, pastaj përpiqu të gjesh sasinë dhe llojin e përsosur për punët e tua.